Hovedbilde

Odda fotballklubb er en akkurat passelig stor breddeklubb med et stort hjerte.

Kvalitetsklubb logo

Vi har omtrent 20 lag med tilbud til gutter og jenter i alle årsklasser fra 1. klasse til senior. Klubben har rundt 500 medlemmer inkludert 60 frivillige lagledere og trenere. Vår hjemmebane er Odda stadion, og vår sosiale møteplass er Idrettens Hus på Eide i Odda. OFK har én ansatt på heltid og en årlig omsetning på ca 3,5 millioner kroner.

Odda FK har status som NFF Kvalitetsklubb. Det innebærer at vi som klubb jobber aktivt med klubbutvikling og kvalitet hver dag.

Våre verdier

Vi er en klubb som inkluderer alle og ønsker at flest mulig skal være med lengst mulig.

Odda Fotballklubb - En arena for trivsel, trygghet og utvikling

Odda Fotballklubb skal være et samlingspunkt for barn og unge i klubbens nærområde.

Samhold Gir Vekst
Vi tror at et godt samhold gir vekst i klubben vår.

Mulighet for alle
All får mulighet til å spille fotball i vår klubb.

Flest Mulig Lengst Mulig
Vi jobber for at flest mulig skal være med lengst mulig.

Vår historie

Idretten var et viktig samlingspunkt i et gryende industrisamfunn på begynnelsen av 1900-tallet. Allerede i 1918 ble det sparket ball på en liten flekk på Almerket i Odda. Oddingene spilte hard og brutal fotball, men lærte teknikk og finesse i møte med besetningen på utenlandske lastebåter.

Fotballeventyret utviklet seg i takt med industrien og favnet snart både unge og gamle. 70-tallet var en gullalder for fotballen i Odda.

I 1992 ble dagens Odda Fotballklubb stiftet. Fotballgruppa i Odda Idrettslag, Fonna SK og Sørfjorden IK slo seg sammen og ble Odda FK.

I 2015 nådde Odda FK herrer helt opp i 2. divisjon. A-lagets suksess ble en vitamininnsprøyting for hele fotballmiljøet rundt Odda. Anlegg ble oppgradert og organisasjonen ble profesjonalisert som NFF Kvalitetsklubb.

Våre hovedsponsorer

Andre sponsorer